Thursday, March 28, 2019

Ke Perpustakaan

Hai assalamualaikum semua. Apa khabar? Sihat? May Allah always showers with His blessing to us. Berterabur habis bahasa saya hihihi..Bertemu lagi kita pada hari ini. Saya nak kongsi sedikit contoh perbualan pendek antara Muhammad dan Izzuddin hendak ke perpustakaan. Semoga bermanfaat!

Hasil carian imej untuk library

محمد: يا عزالدين, هل أنت مشغول الآن؟
Muhammad: Wahai izzuddin, adakah awak sibuk sekarang?

.عزالدين: نعم, أنا مشغول
Izzuddin: Ya, saya sibuk.

محمد: أيمكنك أن تساعدني؟
Muhammad: Bolehkah awak bantu saya?

عزالدين: ولم لا؟
Izzuddin: Mengapa tidak?

محمد: ماذا أستطيع أن أساعدك؟
Muhammad: Apa yang boleh saya bantu awak?

.عزالدين: ترافقني الى المكتبة
Izzuddin: Awak temankan saya ke perpustakaan?

.محمد: طيب, هيا بنا الى المكتبة
Muhammad: Baiklah, mari sama-sama kita ke perpustakaan.


Penulis: SITI FATIMAH BINTI MOHD SAUFI [EMMA]




No comments:

Post a Comment