Sunday, June 9, 2019

Pertemuan & Perpisahan

تحية اللقاء
Ucapan Pertemuan

Selamat datang, saya gembira dapat berjumpa kamu.
  .ا: أهلا وسهلا اني مسرور لرؤيتك

        Saya juga begitu, ketiadaanmu merindukan saya.
  .ب: وكذلك أنا, لقد أوحشني غيابك

                            Saya juga.
   .ا: وأنا أيضا


تحية الافتراق
Ucapan Perpisahan

Jumpa lagi.
.ا: أراك عن قريب, الى اللقاء

InsyaAllah dalam kebaikan.
.ب: ان شاء الله على الخير

Selamat tinggal, semoga dalam peliharaan Allah yang tidak mensia-siakan simpanannya.
.ا: استودعك الله الذي لا تضيع ودائعه

Selamat tinggal, semoga agamamu, cita-citamu dan kesudahan amalanmu dalam peliharaan Allah.
.ب: استودع الله دينك وأمنيتك وخواتيم أعمالك

Dalam perlindungan Allah.
.ا: في أمان الله

Dalam penjagaan dan peliharaan Allah.
.ب: في حفظ الله ورعايته

Semoga kamu memperolehi keuntungan, saya harap setiap kebaikan untukmu.
.ا: حظ سعيد, أتمنى لك كل خير

Selamat tinggal.
.ب: مع السلامة

Semoga Allah mensejahterakan kamu.
.ا: الله يسلمك

Penulis: Siti Fatimah Binti Mohd Saufi                                                              

No comments:

Post a Comment